9 h. kvar i Sverige

Tiden går jävligt fort när man har roligt....Julen var underbar!
Jag drar altså tillbaka till Warendorf imorgon 6.45 och veckan har gått sinnes fort så en officiell ursäkt till alla som jag totalt har misslyckats att träffa/ringa...Schemat var tråkigt späckat vill jag lova
sovmorgonar, julklappsshopping med mor, bratígt coctail-party för advokater med far,
besök hos Tandis, middag med Maggan (farmor) och syrrorna, 72 h. julstämning i Lysekil,
And that´s it
Åkte hem från "familjen" i Lysekil alldeles för sent och de sista planerade aktiviteterna på semestern hände typ inte ens.

Kl. 22.59 ska jag nu börja packa för återresan och ångesten finns helt enkelt där
(2 partylinnen och ett par solglajjor väger lika mkt som ett par ridbyxor, attans). Och alla julklapparna vill ju inte ligga hemma och vänta på mig. Dags att omprioritera.
Mina goda vänner Anna-Klara och Nina som backpackar (med ryggor) på andra sidan jorden har slängt ut regnjackor för att få plats med handväskor; finns det nåt att lära?

Tanken på om livet i Warendorf är värt det har slagit mig under semestern:
Sovmorgon                    -             Senast 6.30
Bakisshoppa                 -             bakisjobba
Serverad av förälder     -             Fattiga rätter som tillagas ca. 22.00
Spårvagn                        -             Taxi
8 svenska tv-kanaler    -              200 tyska dubbade kanaler
heta grabbar                  -              smaklösa tyskar
bli uttittad ute för 
casual klädsel               -               behöva visa leg ute/bli tagen för prostiuerad enbart för att man bär kjol

"Ifall du inte finner en slutsats och inte tänker hitta någon hypotes varför du älskar vad jag gör inte det så mycket så länge du älskar var du gör" en underbart citat av min nya bästa vän och mentor "X2000-Filip"




  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0