Swe-camp i Warendorf

Till min stora räddning har jag träffat en svenska, vilket är grymt skönt eftersom de flesta tyskar pratar ungefär lika bra engelska som jag pratar tyska!

Min nya hoomie heter Clara och är en skön stlms-brutta som jobaroch bor pa DOKR (se förra bloggen) för Frank Ostholt (för er som inte är insatta rider han i Tyska fälttävlands landslaget).

Vi är nu die "Schweden-schwester" (schwester=systrarna) och spenderar mkt ledig tid tillsammans dock är det lite svart att synkronisera vara lediga dagar men vi har lyckats 2ggr. (pa 3 manader) vilket resulterade i bilfärd (jag har numera en monster jeep!) till Münster (största närmaste staden) och en dag med quality bakfylla. Genom Clara har jag även lärt känna alla de andra hästskötarna och lärlingarna pa DOKR, vilka är ett gäng über tyska människor totalt utan klädstil, med taskiga matvanor och halvt alkoloserade hela bunten! Men riktigt sköna lirare!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0