At Schrade´s...

Att arbeta på Tysklands "främsta" hästanläggning är inte helt tråkigt och att dela ridhus med
landslagsryttare dagligen är minst sagt inspirerande...

Det nya jobbet innebär nästan lika mkt. arbete som på det förra,
 men att dagligen få träna för Dirk på hans otroligt välridna hästar är fan det  grymmaste!
 (ja det är ju inte för intet som killen blev uttagen till VM)
Redan från första minuten insåg jag att här gäller principen att glömma allt man tidigare lärt sig
och bara följa instruktioner om man vill rida som "dom". Jag travar för närvarande på långa tyglar och
bara tränar sits. 
Ok grabben är kanske inte den mildaste i sitt undervisningsspråk, men hej vad det går.

När han inte undervisar är Dirk däremot (nästan) alltid på ett strålande humör och går runt och sjunger och visslar i stallet. 
Det finns också en mjuk sida och idag fick jag två lådor rosé (som han fått av en hästägare och inte föll herr Schrade i smaken) som "stämningshöjare" för att jag var lite deppig efter en totalt misslyckad träning 
tidigare på dagen (nu är iaf Dirk Claras favorit).
 
Flott ska man leva...men detta är nog enda nackdelen då lägenheten (a.k.a. råtthål) kunde ha renoverats
redan för några år sen men kan ju iaf skryta med att man numera har städerska 1g/veckan!

Ska nu käka middag och sen gå och lägga mig för när man har fått 12 flarror rosé av chefen
gäller det att inte verka trött morgonen efter!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0