Dagen efter...

Dagen efter att man har varit ledig är det alltid lite segt att komma tillbaka till vardagen.

Dirk verkade för det första väldigt förbryllad över att jag gick runt och gäspade på morgonen vid
6.15 trots att jag hade varit ledig dagen innan. Som att han trodde att en ledig dag betydde att man låg
blickstilla i sängen och såg på tyska såpor och bara reste sig när man behövde förflytta sig till kylskåpet
alternativt ytterdörren om man skulle beställa pizza!
Tyckte att gäspningen var totalt befogad, men jaja.

Sedan var hela dagen seg som tusan och jag tyckte att det kändes som att vi hade dubbelt så mycket hästar som vi hade för 2 dagar sen. På morgonen blev min frukost förskjuten 1 h. (jag äter frukost efter att ha jobbat 1,5 h) för att jag var tvungen att hjälpa honom att hoppa en unghäst "lite snabbt"....
På lunchen kunde jag inte sova för Peer hade "kuchendienst"skulle städa köket  (ngt. som aldrig tidigare skett och därför av oljudet).  

Sen var vi färdiga vid 19.00 tiden och vid det laget var jag helt utslagen och var tvugen att åka till Villa Serena (vårat italienska stammställe runt hörnet) och hämta hem mat för att jag inte orkade laga middag.
Det blev en tonfisk och kronörtskocka-sallad, den va delikat dagen till ära!
Om man har med sig 30 :- för lite och kyparen säger att "vi tar det nästa gång"...är det då ett tecken på att man äter på ett ställe FÖR ofta??

Nu sitter jag framför Claras dator och smaskar på det sista vitlöksbrödet och funderar på om jag skulle ta mig samman och göra mig iordning för jag har tydligen vid ett "mindre trött tillfälle" lovat att följa med ut till ryttar-pubben i form av chafför (eftersom jag inte är återhämtad efter helgens "all in" på WooDoo lockas jag inte av alkohol)..........Lord, vad jag behöver just nu  är sååå inte massa fulla människor, en rökig miljö och nykterittiska dressyrryttare som vill prata om hur kul det var på lördagen, för det kommer jag nämligen inte ihåg!

Grädden på moset : Imorgon är Sabrina ledig och det betyder att jag måste ta över hennes morgonrutin (Dirk tar min!) som börjar 5.45 istället för 6.30. Låt oss helt enkelt hoppas att tjejerna inte planerar att stanna till stängning för då är det nästan ingen ide att gå och lägga sig innan man ska gå upp och ge hästarna frukost!

Undra om jag verkligen hade varit piggare ifall jag hade jobbat igår?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0