Vinterland

Nu är det sedan en dag tillbaka "vinter" i Warendorf!
Detta innebär att det några minus grader och frost...Ooohhh my good!
Alla (speciellt dressyrryttarna men de är ju ett känsligt släkte) på DOKR har ingått i en slags vinterpanik och verkar totalt vettskrämda för tanken på
att det eventuellt skulle kunna komma ett par cm. snö.
Jag och Clara får kommentaren "Nu känns det väl som hemma?"...De skulle bara veta!

Clara kom hem från alperna med en rackans franska bakterier och startade en influensa och lyckades bli sängliggande i en hel vecka vilket var tur i oturen för detta resulterade i att vi missade årets värsta kväll på våran lokala-ryttarpub...Det hade varit mkt intriger bland ryttarna Mattias hade blivit kallad för "bushreiter" (den värsta förolämpningen en hoppryttare kan få), Sabrina var helt förstörd och Dirk va sjukskriven i 2 dagar efteråt och kom tillbaka på lördagen med en gigantisk bula i pannan!
Rykterna går att han blev påkörd av en kille på inlines, men det är ingen som riktigt vet och mina bristande tyska kunskaper kan förvrida historierna inbland!

Mycket mer intressant händer det inte här just nu...har kommit till rätta i det nya huset och trivs bra med mitt nya rum. Har fått en ny homie som heter Peer och ifall jag någonsin lär mig tyska så är det pga. av honom eftersom han alltid säger att "nu bor du i Tyskland och här pratar du tyska" ...
fortsättning följer............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0