Semester och (SVENSK) midsommar!

Semestern började bra med middag hos pappa pa Kössö,
det var jätte mysigt att träffa familjen igen. DEnna dag uträttades även en
hel del ärenden som gav en hel del vuxenpoäng pass,körkort, arbetsförmedlingen...u name it!

Dagen innan midsommar begicks misstaget att ga ut dagen innan midsommarafton!
Nina fick besök av ca. 10 australiensiska byggarbetare som behövde roas sa vi tog med dom till
Victoria och Keybar. En människa med lite socialt vett hade kanske valt Sticky, Rio Rio eller rockbaren för dessa gäster men vi tyckte att dom behövde få ett smakprov pa vad som skulle komma härnäst- SÅSEN!!!
(Det enda dilemmat var bara hur vi skulle fixa in 10 strandraggare med dreadlocks och flip-flop´s..men men)

På själva midsommar efter en skön bakisfrulle tog jag, Nina och AK en roadtrip upp till vårt mål som var

 Marstrand där vi skulle fira med Pott och hennes 2 St. Anton säsongar-mate´s.
Det va svensk idyll till 100% (ja, det regande) med sill, nubbe, prinskorvar, Ninas snapvisehäfte
och allt som hör till! Och jag ville inte tillbaka till Tyskland...
image40image41
image42

På midsommardagen åkte jag och mor till "familjen" i Lysekil och beträdde för första gången deras
nybyggda hus! Det var jätte mysigt att träffa alla igen fast Emma var självklart saknad!
Man tager vad man haver...Så i brist på henne fick jag helt enkelt våldgästa hennes kusin David (samma gener iaf). I Lysekil fick jag ett perfekt avslut på semestern med mkt. kvalitetstid och god mat!

Längtar redan efter nästa semester...



Kommentarer
Postat av: Erika

Okej det här är ju sjukt. Jag gick in på din blogg via Majas blogg och läste lite, sen tryckte jag på "bloggar" i jakten på vem du faktiskt var - och vips ser jag Pott på en bild! Så random, alla känner alla. (Jag och Pott pluggar tillsammans på KTH)

2010-06-23 @ 09:12:16
URL: http://everyoneloveseriks.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0