Latte, nybakta frallor, färskpressad juice och aspirin!

Jag älskar långfrukostar!
Den bästa frullen på länge avnjöts idag, doften av nybryggt kaffe och nybakt (inköpt) bröd 
är den bästa vardagsmedicinen! Sedan att min flatmate Steffi förpestade det hela med sin ciggarettrök
störde mig facktisst mindre än vanligt idag. När det kommer till rökning är tyskarna tyvärr helt hänsynslösa
och detta sorliga land kommer nog ite att hoppa på trenden med rökförbud på allmäna platser.

Veckan förövrigt har varit lång liksom arbetsdagarna...Vanligtvis brukar jag vara klar i stallet vid 6 tiden men
de senaste dagarna har jag bara hunnit ta en snabbdusch innan jag har stupat i säng vid 9 halv 10 tiden.
Utbrändheten var nära ett tag! 
Charlotta (min svenska praktikant) har kommit tillrätta nu och jag är officiellt inte längre underst i näringskedjan.
Underbart att ha någon som hjälper till lite extra när min simultanförmåga överbelastas av uppgifter från Dirk (som ibland verkar överskatta den mänskliga faktorn)
Det kom en ny häst igår (nu har vi 15 igen) vilket var det sista vi behövde.
Att den inte får plats i vårat stall och måste stå i ett dressyrstall gör inte heller saken bättre.

Nästa vecka blir rolig för då kommer  Elin (min gamla paralell-klasskompis från hästgymnasiet ) på besök över helgen! Har lyckats fjäska till mig att vara ledig hela tiden som hon är här så det blir även ett bra tillfälle att få vila ut mig lite. Utvilning för mig handlar inte så mycket om att vila egentligen utan att få lite sköna miljöombytren och komma ihåg hur mitt "gamla" liv kändes. Något som jag facktisst saknar!

Familjen när kommer ni och hälsar på egentligen??
Tycker att det har varit lite dåligt med besök från eran sida...Shape up och ta er hit...jag saknart er!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag onskar jag kunde komma o halsa pa ocksa.. det blir lite langt o aka tyvarr bara... Saknar dig tokmkt o onskar att du kunde vart med mig o surfat i helgen.. :P Det va en underbar syn (antar jag!).

Puss darling!

2007-03-12 @ 09:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0