Livi´n lavida loca

Jag är nu på plats så att säga! På 36:e våningen i Marriott Renaissance Yangtze Shanghai, med en riktigt nice utsikt. Jag bor med en Brasilianska som heter Fernanda, hon har bott i Shanghai för några år sedan så hon har visat mig runt i veckan. Väldigt mysigt! Denna helg har jag och mina arbetskamrater varit på team building helg i en stad som heter Suzhou som ligger 1 h utanför Shanghai. Vi bodde på ett nyöppnat Marriott hotell och gjorde olika utflykter på dagarna.

 

Justine och jag

Utsikt från hallen genom badrummet

 Första dagen var vi på ett spa som hette Tian Yi Hot spring och badade i naturliga varma källor (tyvärr så var det strängt kameraförbud). Efter att man hade badat fick man en liten kinesisk pyjamas och så gick vi upp och lounge:ade i rå sköna fåtöljer och fick fotmassage.  

 

Efter spa besöket åt vi middag på en restuarng som lagade Suzhous traditionella rätter.

På söndagen var vi på sightseeing i Suzhou. Först såg vi Han Shan Temple; ett tusenårigt munk tempel. Efter templet körde chauffören oss till The Lingering garden som var väldigt vackert.  En mycket bra uppladdning på mitt internship! 


Kommentarer
Postat av: Emma

det verkar inte gå nån nöd på dig hun! :) puss*

2010-02-07 @ 18:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0