På första parkett

Igår var det nyårsafton här, Gott nytt kinesiskt år! Detta år är det tigerns år och överallt säljs det tigrar i alla dess former. Kineserna är väldigt vidskepliga och tror att det bringar tur att konsumera mjukisdjurs tigrar och små röd-gula lyckoamuletter i kampen mot tigern. Lurigt! Dom kan sina fyrverkerier iaf, skjutandet började i torsdags och pågår i ungefär 5 dagar. Det är väldigt fint att sitta och titta från vårt fönster men när jag vaknar på natten för 3:e gången och tror att jag är i Irak är det mindre underhållande.

Dagens bästa händelse är att Nina berättade att hon har sökt en sommarkurs här och ev. kommer i juli. 

Lars, du och jag i Shanghai blir oslagbart. Jag håller tummarna!


Kommentarer
Postat av: Pott

Hallå kompis!



Spa och kinesiskt nyår låter inte tråkigt. Här hemma rullar allt på som vanligt.. det snöar hela tiden. Jag känner att jag fattat grejen med vinter och snö nu. Tycker det är dags för vår.



Ta hand om dig. Puss

2010-02-14 @ 17:47:24
URL: http://www.womengineer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0