Rookie

”Can you eat with chopsticks?” undrar alltid mina kiesiska vänner när vi är ute och äter. ”Yes, of course, I often eat asian cusine in Sweden”, svarar jag stolt. Vad jag egentligen menar är att jag tar mig igenom ett restaurang besök eller en shushi lunch galant! Sen kommer det in en fisk som inte är rensad (och då menar jag med skin och huvud), en soppa, eller något som jag gärna skulle vilja skära.  Maten skrattar åt mig från talriken och det är nu jag inser att jag fortfarande är en rookie med pinnarna. Jag har inte heller ”släppt bordskicket” som mina vänner som glatt biter av stjärtfenan och spottar ut det helt ogenerat, i hemlighet tycker jag att det är äckligt.  

Frågan är om jag någonsin kommer dit?! 


Kommentarer
Postat av: Emma

you go girl! Jag hade vart rökt... jag o pinnarna har alltid haft svårt att komma överens. Jag skulle inte ens komma på tanken att försöka rensa en fisk med det.

2010-02-26 @ 14:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0