Alkohol kultur

 

Klockan är 07:00. Solen lyser och många av Shanghais invånare är på väg till jobbet, vi sitter i en taxi på väg hem. En diskussion om insikter kommer upp. Jag ska jobba i eftermiddag och beklagar mig över hur trött jag kommer vara. De flesta av mina arbetskamrater dricker inte alkohol och gillar inte heller att gå ut, så dom har heller ingen förståelse för om jag är lite trött och behöver ta en extra paus och dricka en extra kaffe. I Sverige däremot (generellt sett), när man kommer bakfull till jobbet efter att ha dansat på alla stadens dansgolv, shottat och sprutat champagne ”hyllas” man nästan av sina arbetskamrater. De är alla sjukt förstående är fullt beredda att ”täcka upp”.

 

Detta säger ju en hel del om vilken sjuk alkohol kultur Sverige egentligen har! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0